III Konferencja "Normalizacja w szkole" pod hasłem "Edukacja na rynek pracy"
Polski Komitet Normalizacyjny organizuje 12 marca br. w Warszawie III edycję konferencji „Normalizacja w szkole” – w tym roku myślą przewodnią będzie „Edukacja na rynek pracy”. Problematyka ta wpisuje się w aktualną dyskusję na temat polskich ram kwalifikacji opracowywanych przez Instytut Badań Edukacyjnych oraz w realizację celów zawartych w Programie Operacyjnym „Wiedza Edukacja Rozwój” (PO WER) nowej perspektywy unijnej 2014-2020.
W czasach pogłębiającej się globalizacji, konkurencyjność gospodarcza zależy od zdolności do tworzenia innowacyjnych produktów, procesów i usług. Aby pobudzić te zdolności wśród młodzieży, warto korzystać z różnych narzędzi i metod. Polski Komitet Normalizacyjny, który właśnie obchodzi 90-lecie swojej działalności, proponuje wykorzystanie dorobku polskiej, europejskiej i światowej myśli normalizacyjnej. Normalizacja sprzyja bowiem rozwojowi kreatywności i innowacyjności, ale także wpływa na kształtowanie postaw obywatelskich oraz konsumenckich. W konsekwencji znajomość ekonomicznego, technicznego i społecznego znaczenia normalizacji staje się ważna nie tylko dla przyszłych pracodawców, pracowników i konsumentów, ale i dla całej gospodarki.
Konferencja będzie płaszczyzną wymiany poglądów pomiędzy dyrektorami szkół, nauczycielami, przedstawicielami kuratoriów, samorządów i pracodawców na temat relacji między jakością i efektami kształcenia, a potrzebami i wymaganiami rynku pracy. W trakcie spotkania uczestnicy postarają się m.in. odpowiedzieć na nurtujące środowisko pytania:
- Jakie są oczekiwania pracodawców wobec absolwentów szkół?
- W jaką wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne należy wyposażyć przyszłego przedsiębiorcę i pracownika?
- Jakie działania powinny podjąć poszczególne szczeble zarządzania oświatą, a jakie szkoła, aby umożliwić uczniom zdobycie potrzebnej wiedzy na rynku pracy?
- Co zrobić, aby podnieść dopasowanie systemów kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy? Jaką rolę powinna odgrywać w tym zakresie normalizacja?
- Czy podstawy programowe kształcenia ogólnego i zawodowego dają nauczycielowi swobodę we wprowadzaniu innowacyjnych treści nauczania?
- Jakie należy tworzyć warunki, aby rozwijać nowoczesne metody wspierania uczenia się dostosowane do wyzwań gospodarki opartej na wiedzy?
Patroni medialni - miesięczniki: Dyrektor Szkoły, Nowe Horyzonty Edukacji, Perspektywy, portale: Interklasa.pl, Eid.edu.pl, Edukacja.net.
http://www.pkn.pl/formularz_konferencje/formularz_konferencje_2014/
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14