Blogi
Ocena
0
To się źle skończy...
Broszurowa dobra szkoła
Do szkół trafia właśnie broszura MEN Dobra szkoła. Reforma edukacji. Jej autorzy pragnęli przekonać czytelników do proponowanych przez siebie zmian. Jednak, szczególnie w tym kontekście, jej lektura zaskakuje brakiem konkretów i rzeczywistych argumentów, które mogłyby skłaniać do poparcia propozycji tak radykalnych zmian strukturalnych.
Ocena
0
Po co ten pośpiech?
Wokół proponowanych przez minister edukacji Annę Zalewską radykalnych zmian w systemie oświatowym narastają coraz poważniejsze wątpliwości. Ciągle bowiem brak jakichkolwiek informacji o chociażby szacunkowych kosztach owych zmian, jak również o szczegółach organizacyjnych. Równocześnie niejasna jest kwestia zmian programowych. Wzrasta zaniepokojenie w wielu placówkach niepublicznych, które w październiku zaczynały proces rekrutacji, tymczasem w aktualnym stanie prawnym z nałożonymi nań propozycjami MEN, ciągle będącymi jednak tylko projektami, nie mogą w sposób racjonalny planować swoich zadań na kolejny rok szkolny.
Ocena
0
Oświatowe iluzje reformatorów ´2016
Prezentując w piątek 16.09. projekty nowych ustaw oświatowych minister edukacji Anna Zalewska stwierdziła, że system wprowadzony w 1999 r. nie sprawdził się, gdyż: gimnazja nie wyrównują szans edukacyjnych, powstały gimnazja lepsze i gorsze oraz gimnazja nie podnoszą jakości kształcenia (https://men.gov.pl/wp-content/uploads/2016/09/16.09.2016_prezentacja_konferencja_men_prawo-oswiatowe-2.pdf).
Ocena
0
Czy reforma minister Zalewskiej uzdrowi polską oświatę?
Początek nowego roku szkolnego zdominowały dyskusje i rozważania osnute wokół propozycji zmian, jakie zapowiedziała tuż przed wakacjami minister edukacji Anna Zalewska. W debacie publicznej, pomimo przedstawienia przez szefową MEN wielu kwestii, głównie podejmowana jest sprawa zmiany struktury naszego systemu szkolnego, polegająca na powrocie do ośmioletniej szkoły podstawowej, czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum oraz wprowadzeniu w miejsce szkół zawodowych dwustopniowej szkoły branżowej.
Ocena
0
Reforma czy antyreforma?
Ogłoszone przez minister edukacji Annę Zalewską 27 czerwca propozycje zmian w naszym systemie oświaty, mające przynieść wg niej zbawienne dla polskiej edukacji efekty, najprawdopodobniej okażą się kolejnym chybionym oświatowym pomysłem. Podstawowy problem z ich oceną wynika z braku informacji o szczegółach, dotyczących kwestii programowych czy też organizacyjno-finansowych. Z jednej strony usłyszeliśmy bowiem o powrocie do czteroletniego kształcenia w liceach ogólnokształcących i ośmioletniego w szkołach podstawowych, a z drugiej nie padł żaden twardy argument ukazujący optymalny charakter tego rozwiązania (usłyszeliśmy jedynie optymistyczne oczekiwania związane z proponowaną zmianą).
Ocena
0
Dalsza marginalizacja matematyki
W ostatnich dniach lutego opublikowany został przez MEN projekt nowej podstawy programowej dla szkoły podstawowej. Jego powstanie wymuszone zostało decyzją o powrocie do rozpoczynania obowiązku szkolnego przez siedmiolatki. Niestety, lektura tego dokumentu nie nastraja optymistycznie; z jednej strony jest on zbyt szczegółowy, a z drugiej trudno doszukać się w nim spójnej wizji absolwenta szkoły podstawowej, w kontekście jego wiedzy i umiejętności. Tak na marginesie, podstawa programowa powinna zaczynać się od zakreślenia profilu absolwenta. Poza tym bardzo wyraźnie widoczny jest pośpiech autorów tego dokumentu w jego tworzeniu, skądinąd szkoda, że nie zostali oni „ujawnieni”.
Ocena
0
Oszczędności przez likwidację istotnych zadań edukacyjnych
W miniony czwartek na internetowej stronie "Dziennika Gazety Prawnej" ukazał się wywiad z minister edukacji Anną Zalewską, w którym m.in. opowiedziała ona, jak zamierza racjonalizować oświatowe wydatki. O ile należy się z nią zgodzić, że pilnie należy uporządkować finansowanie szkół dla dorosłych, to kolejne elementy jej programu oszczędnościowego są, delikatnie to nazywając, mocno kontrowersyjne.
Ocena
0
Oświatowe refleksje po expose
W wygłoszonym w minionym tygodniu expose premier Beata Szydło zasygnalizowała również edukacyjne priorytety swojego rządu. Niestety z ich analizy nie wyłania się spójny i logiczny program koniecznych zmian, mogących przyczynić się do poprawy jakości kształcenia w polskich szkołach. Niektóre z zapowiedzi pojawiały się już wcześniej w wypowiedziach poprzednich premierów, czy też ministrów edukacji (odbiurokratyzowanie oświaty, czy też reforma szkolnictwa zawodowego) i ulatywały w przestrzeń bez żadnych skutecznych działań. Być może teraz będzie inaczej...
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14