Publikacje
Ocena
0
Jak (nie) nauczać przedsiębiorczości w szkołach?
Nauczyciele przedsiębiorczości w Polsce mają bardzo trudne zadanie. Do nauczania matematyki czy fizyki przygotowują ich kilkuletnie studia. Swoją wiedzę w tym zakresie mogą wzbogacać na kursach dokształcających. Lecz z nauczaniem przedsiębiorczości sprawa wygląda inaczej. Pula wiedzy i doświadczeń, jakie ma większość nauczycieli rozpoczynających nauczanie przedsiębiorczości w szkole jest bardzo uboga. Wielu z nich po prostu nie wie czym jest przedsiębiorczość i jak jej nauczać. Z tego powodu jakość nauczania przedmiotu jest często bardzo niska.
Ocena
1
Edukacja Indywidualna - stwórzmy lepszych obywateli
Wolność to nie odrzucenie kompromisów, lecz świadomy wybór i zgoda na wszystkie konsekwencje tego wyboru.
Paulo Coelho
Ocena
0
Edukacja Globalna - przykłady na to, jak możemy kreować rzeczywistość
„Człowiek jest tak długo mądry, dopóki szuka mądrości. Jeżeli mniema, że ją już znalazł, wówczas staje się błaznem.”
Talmud
Ocena
0
Ośrodki Doradztwa Edukacyjnego - pozwólmy naszej młodzieży wybrać właściwą drogę życia
„Marnowanie życia jest mało pociągającym zajęciem, lecz obudzona świadomość, przypuszczenie, że motorem marnowania jest głupota jest nie do zniesienia.” (L. Tyrmand)
Jak już zdążyłem wspomnieć we wcześniejszym artykule „Czas na świadomą edukację”[1], ideą stworzenia Ośrodka Doradztwa Edukacyjnego[2] jest ukazanie uczniom faktycznych możliwości dalszej edukacji będącej efektem ich świadomego wyboru i środkiem prowadzącym do łatwiejszego odnalezienia się na rynku pracy i otaczającej ich rzeczywistości.
Ocena
0
Znaczenie instytucji pozarządowych w obszarach edukacyjnych
"Inteligencja i charakter – to jest cel prawdziwej edukacji." (Martin L. King)
Ocena
0
Nauka dla wiedzy - recepta na lepsze jutro
Polski system edukacji potrzebuje szybkich zmian prowadzących do zmniejszenia bezrobocia i niezadowolenia społecznego. W tym celu należy przyjąć nowe kierunki działania. „Nauka dla wiedzy” - jest głównym punktem tej strategii.
Ocena
0
Idea edukacyjna i orchidee Rorty’ego
Za główny problem z wiedzą Kartezjusz uznał brak pewności. Zagadnienie pewności poznania jest dla myśli dyskursywnej Odrodzenia poszukiwaniem św. Graala filozofów. Tyle, że jest to idea nieco wcześniejsza niż jej chrześcijański analogat, bowiem pewności w poznaniu poszukiwali już Platon czy Arystoteles, by wspomnieć jednych z pierwszych klasyków w tym temacie. Arystokles, takie jest bowiem prawdziwe imię Platona, w swym dziele Wiedza i mniemanie tak mówi o sprawie: „A co o tych powiedzieć, którzy widzą rzeczy same i zawsze takie same pod tym samym względem? Czy nie to, że oni poznają, a nie mniemają?”.
Ocena
0
5 sposobów budowania własnej wartości – podstawowy warunek rozwijania inteligencji emocjonalnej i radzenia sobie z wyzwaniami
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14