Szkolenia online w oczach niemieckich użytkowników
Szkolenia online to popularna forma nauki w Niemczech. Firma MSConsult z Niemiec opublikowała w czerwcu 2010 r. wyniki prowadzonych w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy badań ankietowych wśród 996 osób zainteresowanych tematyką szkoleń i spotkań online.
Firma MSConsult z Niemiec opublikowała w czerwcu 2010 r. wyniki prowadzonych w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy badań ankietowych wśród 996 osób zainteresowanych tematyką szkoleń i spotkań online.
Celem badania było zbadanie:
1. Co dla uczestników spotkań i szkoleń online jest główną korzyścią / wartością dodaną?
2. Czy uczestnicy są gotowi płacić za udział w webinarach i jeśli tak, to ile?
3. Jak oceniane jest oprogramowanie służące do spotkań / szkoleń online?
4. Jakie tematy szkoleń online są najbardziej interesujące?
Wnioski z badania:
1. Webinaria grupie respondentów są bardzo chętnie wykorzystywane. Głównymi ich użytkownikami są przedstawiciele wyższej kadry kierowniczej, którzy w ten sposób poszerzają swoją wiedzę.
2. Uczestnicy są gotowi płacić za udział w webinariach i szkoleniach online.
A teraz kilka detali:
1. Stopień znajomości i wykorzystania narzędzia jakim jest webinarium oraz webkonferencja jest wysoki. 45% respondentów przyznało, że korzystają z tej formy nauki często, 34% korzystało raz, 19% - nie brało udziału w webinarium a 2% nie zna tego narzędzia w ogóle.
2. Mimo, iż na rynku w większości przypadków webinaria oferowane są za darmo, jako forma reklamy, to uczestnicy są gotowi za nie płacić! Tak twierdzi aż 43% badanych. 69% uważa, że akceptowalna cena za godzinne spotkanie w sieci to 50 Euro, 27% jest gotowa zapłacić do 100 Euro, a 4% do 200 Euro.
Pytanie o akceptowalną cenę cyklu szkoleniowego pokazało, że internet jako medium przekazywania wiedzy zostało przez uczestników zaakceptowane. Uczestnicy są gotowi płacić kilkaset Euro za 2 tygodniowy kurs (aż 36% - do 400 Euro i aż 33% do 150 Euro). Za 4 tygodniowy kurs aż 22% uczestników zapłaciłoby nawet 1000 Euro.
3. Jakie korzyści niesie ze sobą udział w webinariach? W zasadzie pierwsze trzy miejsca ex aequo zajęły: możliwość zdobywania wiedzy przez osoby mniej mobilne, oszczędność kosztów i zwiększenie elastyczności.
4. Co decyduje o wyborze kursu? Najwięcej wskazań padło na pozycje "Trener musi mieć praktyczne doświadczenie", "Kurs musi zawierać praktyczne ćwiczenia", "Uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia kursu".
5. Trzy najciekawsze dla respondentów tematy webinariów, w których chcieliby uczestniczyć, to: sieci społeczne, marketing w wyszukiwarkach oraz efektywność działań marketingowych.
Z podziwem patrzę na liczbę osób, które korzystają z webinariów i szkoleń online. Mam nadzieję, że także w Polsce ten rynek będzie się rozwijał.
Całe badanie można pobrać tu:http://msconsult.configo.de/openwebinars/Studie2010_OnlineWissensvermittlung.pdf
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14