Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


Zafałszowany obraz wyników matur z języków obcych!! Czy MEN manipuluje wynikami?

Redakcja portalu, 01 Lipiec 15 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Zafałszowany obraz wyników matur z języków obcych!! Czy MEN manipuluje wynikami?

Minister Edukacji Narodowej Joanna Kluzik-Rostkowska chwaliła wczoraj wyniki matur 2015, mówiąc do maturzystów: "daliście radę". Egzamin z języka angielskiego na poziomie podstawowym zdało 97% maturzystów. Wg Jacka Członkowskiego, Prezesa PASE, Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych, biorąc pod uwagę poziom testów maturalnych z języków obcych, kryteria ocen oraz wyniki matur, należy uznać, że egzaminy maturalne z języków obcych dobrze zdało zaledwie 20% maturzystów! Ta sytuacja potwierdza fatalny poziom nauki języków obcych w szkołach publicznych.

Żeby nie zdać egzaminu z języka angielskiego na poziomie podstawowym, trzeba było zapomnieć długopisu!! – podkreśla Jacek Członkowski. – Egzamin z języka angielskiego na poziomie podstawowym był tak łatwy, że na podobne pytania mógłby spokojnie odpowiedzieć nie jeden uczeń szkoły podstawowej. W testach tych tylko 20% pytań było otwartych, a to uniemożliwia sprawdzenie umiejętności komunikacji w języku obcym – dodaje Prezes PASE.

Do egzaminu rozszerzonego z języka angielskiego, którego poziom PASE uznaje za dobry, przystąpiło tylko 35% maturzystów, co oznacza, że 2/3 tegorocznych maturzystów nie czuje się dobrze z językiem obcym. Ponadto, dobry wynik z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym osiągnęło tylko 20% maturzystów!! Ponad 40% maturzystów osiągnęło wynik poniżej 60%.

Należy pamiętać, że normalne kryteria ocen zgodne ze standardami międzynarodowymi zakładają, że dopiero 60% dobrze rozwiązanego testu świadczy o znajomości języka. W przypadku tegorocznej matury uznanie przez MEN 30% poprawnie rozwiązanego testu za znajomość języka obcego przez ucznia, jest jakimś kuriozum. To powinno się zmienić, bo takie osoby trafią na wyższe uczelnie lub do instytucji i firm, wymagających znajomości języka obcego i brutalnie zderzą się z rzeczywistością – tłumaczy Jacek Członkowski.

PASE apeluje o reformę systemu nauki języków obcych w szkołach publicznych i zahamowanie fikcji, jaką próbuje utrzymywać MEN w nauczaniu oraz ocenie umiejętności językowych polskich dzieci.

W czasach otwartych granic i konieczności poznania dobrze przynajmniej jednego języka obcego, polskie dzieci kształcone są na analfabetów językowych i pod tym względem bardzo odstają od swoich kolegów z innych krajów europejskich. Szkoła publiczna nie uczy języków obcych, a umiejętność mówienia w języku obcym sprawdzana jest dopiero na maturze. Te dzieci, które dobrze znają języki obce, znają je tylko dlatego, że rodzice opłacają dodatkowe, prywatne lekcje – podkreśla Jacek Członkowski, Prezes PASE.

PASE to Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych, które stworzyło system inspekcji szkół językowych, a instytucjom, które spełniają nowoczesne standardy nauczania języków obcych, przyznaje znak jakości PASE, skupia doświadczonych metodyków i menedżerów akademickich z najlepszych polskich placówek dydaktycznych, ułatwia wybór profesjonalnej szkoły językowej, wspiera szkoły językowe w osiągnięciu wysokich standardów nauczania, umożliwia wymianę doświadczeń lektorów oraz inicjuje dyskusje ważne dla środowiska nauczycieli języków obcych.


/informacja prasowa/


 

Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
Kategorie
Technologia
NAJNOWSZE ARTYKUłY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej