Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


Przedmioty artystyczne w szkole po 2009 r. - raport z badań

Redakcja portalu, 13 Kwiecień 15 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Przedmioty artystyczne w szkole po 2009 r. - raport z badań

Po zmianach jakie zaszły w podstawie programowej w 2009 roku, także w zakresie nauczania muzyki i plastyki w szkolnictwie powszechnym, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego zleciło przeprowadzenie badania, które miało na celu zobrazować sytuację nauczycieli oraz przedmiotów artystycznych w procesie dydaktycznym. Jest to pierwsze tego rodzaju badanie, którego wyniki - publikujemy je w rozwinięciu - powinny zainteresować zarówno nauczycieli, dyrektorów szkół, rodziców i opiekunów, ale także animatorów i edukatorów kultury.

Przywrócenie w 2008 roku, dzięki współpracy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, obowiązkowego nauczania muzyki i plastyki do programów szkolnych było ważnym krokiem na drodze do poprawienia jakości edukacji kulturalnej młodych Polaków. Ponadto w roku 2009 zapoczątkowano reformę programów nauczania, która objęła również przedmioty artystyczne. Nie istnieją jednak żadne badania pokazujące, jak zmiany te wpłynęły na faktyczny sposób realizacji edukacji kulturalnej w placówkach edukacyjnych. Podstawowym celem przeprowadzonych przez MKiDN, badań była analiza procesu wdrażania nowych podstaw programowych dla szkół podstawowych oraz gimnazjalnych, wprowadzonych w życie w roku szkolnym 2009/2010. Analiza forów internetowych tworzonych przez nauczycieli, stron internetowych szkół podstawowych i gimnazjalnych, ale także ogólnopolskie badania sondażowe oparte na indywidualnych wywiadach, wspomaganych internetowo z nauczycielami muzyki i plastyki dostarczyły wiedzy m.in. na temat wykształcenia pedagogów, wyposażenia pracowni oraz stosunku uczniów i rodziców do przedmiotów artystycznych.
 

Nauczyciele przedmiotów artystycznych

  / infografika MKiDN (licencja: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska



źródło: http://mkidn.gov.pl/


 

Skojarzone pliki:
Raport końcowy z badań nad procesem wprowadzania nowej podstawy programowej z plastyki i muzyki [pdf]
Plastyka i muzyka w szkołach podstawowych i gimnazjalnych w Polsce – infografiki [pdf]
 

Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
Kategorie
Technologia
NAJNOWSZE ARTYKUłY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej