Poznaliśmy nazwisko nowego dyrektora ORE
Dr Marek Piotrowski - z dniem 20 lutego 2015 r. - powołany został przez minister edukacji narodowej Joannę Kluzik-Rostkowską na stanowisko dyrektora Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie. Nowy dyrektor jest fizykiem, pedagogiem i wykładowcą. Ukończył m.in. Wydział Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego, uzyskał także tytuł doktora nauk humanistycznych w zakresie nauk pedagogicznych. Sprawująca dotychczas obowiązki dyrektora ośrodka Aleksandra Zawłocka została jego wicedyrektorem.
Sylwetka dra Marka Piotrowskiego
Fizyk, pedagog, wykładowca. Pracował m.in. na Uniwersytecie Warszawskim, w Instytucie Badań Jądrowych, Kolegium Nauczycielskim w Warszawie oraz jako nauczyciel w kilku szkołach w Warszawie.
Absolwent Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego, podyplomowych studiów na Wydziale Pedagogicznym UW oraz Politechniki Warszawskiej. Doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk pedagogicznych. Członek Zespołu Samokształceniowego i Samopomocy Koleżeńskiej Doktorów KNP PAN.
Pracę zawodową rozpoczął od działalności naukowej w Instytucie Badań Jądrowych w Świerku, gdzie w okresie od 1977 do 1987 roku, w efekcie prac eksperymentalnych oraz modelowania matematycznego, odkrył m.in. strukturę magnetyczną TbF3. Jest współautorem kilku artykułów naukowych z zakresu neutronografii.
Brał udział w rekonstrukcji żeńskich szkół im. Cecylii Plater-Zyberkówny. Od 1998 r. do 2001 r. był dyrektorem-doradcą zarządu tej placówki.
Pracując w 25 Społecznym Liceum Ogólnokształcącym wdrażał programy nauczania problemowego pozwalające na powrót do szkoły młodzieży, która z różnych powodów przerwała naukę w placówkach publicznych (w tym m.in. uczniów z autyzmem).
Od 2001 r. uczestniczył w tworzeniu zespołu szkół Matury Międzynarodowej, do którego dziś należą: przedszkole, szkoła podstawowa, gimnazjum i liceum. Był koordynatorem projektu System międzynarodowej matury jako przykład dobrych praktyk w edukacji. Jest nauczycielem systemu matury międzynarodowej.
Doświadczenia zebrane podczas tworzenia placówek Matury Międzynarodowej wykorzystał przy prowadzeniu w latach 2002-2004 dwóch edycji Szkoły z klasą (Zadanie: Szkoła uczy myśleć i rozumieć świat) oraz programu nauczania fizyki z filozofią w Społecznym Gimnazjum Nr 4 w Warszawie.
W pracy naukowej i dydaktycznej zajmuje się problemami związanymi z edukacją matematyczną, przyrodniczą, informatyczną, skutecznością reform edukacji oraz tworzeniem kapitału społecznego.
Prowadzi badania nad efektywnością nauczania wspomagając działania środowisk lokalnych w reformowaniu edukacji m.in. w gminie Kwidzyn i powiecie kwidzyńskim. Jest współautorem ponad 20 opracowań z zakresu pedagogiki oraz 8 internetowych podręczników dla nauczycieli: Eksperymenty i wzajemne nauczanie, Projekty Edukacyjne Akademii uczniowskiej (z zakresu nauczania biologii chemii, fizyki i matematyki).
Od kilkunastu lat prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych Wydziału Pedagogicznego UW.
Był działaczem struktur podziemnej Solidarności. Został odznaczony przez Prezydenta RP Krzyżem
Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za zasługi na rzecz przemian demokratycznych w Polsce.
Jak sam twierdzi jego hobby to psy i ich umiejętność tresury... właścicieli.
źródło: www.ore.edu.pl
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14