Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2016/2017
Minister Edukacji Narodowej Anna Zalewska określiła podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2016/2017. Wśród priorytetów znalazły się m.in.: rozwijanie kompetencji informatycznych dzieci i młodzieży oraz wychowanie do wartości poprzez kształtowanie postaw.
Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2016/2017:
- Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży.
- Rozwijanie kompetencji informatycznych dzieci i młodzieży w szkołach i placówkach.
- Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości.
- Podniesienie jakości kształcenia zawodowego w szkołach ponadgimnazjalnych poprzez angażowanie pracodawców w proces dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy.
Kierunki realizacji zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego obejmują:
- w zakresie kontroli:
a) w publicznych szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych:
„Prawidłowość organizacji i funkcjonowania biblioteki szkolnej.”
b) w publicznych technikach i zasadniczych szkołach zawodowych:
„Realizacja kształcenia dualnego w ramach praktycznej nauki zawodu.”
c) w publicznych przedszkolach, innych formach wychowania przedszkolnego i oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych:
„Zgodność z przepisami prawa przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego do przedszkoli na rok szkolny 2017/2018.”
- w zakresie ewaluacji:
Ewaluacje problemowe (60% wszystkich ewaluacji w roku szkolnym):
W szkołach podstawowych, gimnazjach, szkołach ponadgimnazjalnych, placówkach kształcenia ustawicznego oraz ośrodkach dokształcania i doskonalenia zawodowego - w zakresie wymagań:
- „Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne”;
- „Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji”.
Ewaluacje problemowe w zakresie wybranym przez kuratora oświaty na podstawie wniosków z nadzoru pedagogicznego (40% wszystkich ewaluacji w roku szkolnym).
W roku szkolnym 2016/2017 monitorowanie będzie obejmowało:
- „Sposób realizacji zadań z zakresu upowszechniania czytelnictwa, rozwijania kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży w szkole podstawowej i gimnazjum”.
- „Liczbę uczniów technikum i zasadniczej szkoły zawodowej realizujących kształcenie dualne w ramach praktycznej nauki zawodu”.
- „Organizację pracy świetlicy w szkołach podstawowych i gimnazjach, w tym specjalnych”.
źródło: Ministerstwo Edukacji Narodowej
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14