Imię i nazwisko:
Adres email:

Aktualności

UNICEF: W Polsce zaledwie 39% dzieci rodziców o niskim statusie zawodowym deklaruje chęć dalszego kształcenia na poziomie wyższym

Redakcja portalu, 22 Maj 19, komentarze (0)

UNICEF: W Polsce zaledwie 39% dzieci rodziców o niskim statusie zawodowym deklaruje chęć dalszego kształcenia na poziomie wyższym

W Polsce zaledwie 39% dzieci rodziców o niskim statusie zawodowym deklaruje chęć dalszego kształcenia na poziomie wyższym. Wśród dzieci rodziców o wysokim statusie zawodowym ten odsetek wynosi 60%, podkreśla UNICEF w raporcie „Niesprawiedliwy Start. Nierówności edukacyjne wśród dzieci w krajach wysokorozwiniętych”. Tak duża luka w oczekiwaniach młodych osób dotyczy jedynie Polski, stawiając nas na ostatnim miejscu wśród badanych krajów. 
 

"Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym" - zachęcamy do lektury!

Redakcja portalu, 22 Maj 19, komentarze (0)

"Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym" - zachęcamy do lektury!

Bodaj najtrudniejszym zadaniem nauczyciela w jego codziennej pracy jest ocenianie osiągnięć uczniów. Całkowicie zasadnie oczekuje się, iż ocenianie, w tym jego transparentność i obiektywność, odpowiadać będzie najwyższym standardom. Jest to o tyle istotne, iż oddziaływanie na ucznia przy pomocy oceny szkolnej, niesie za sobą łatwe do zidentyfikowania, dalekosiężne konsekwencje, które niejednokrotnie w stopniu decydującym rzutują na przyszłości młodego człowieka. Tym też aspektom, swoją najnowszą publikację - "Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym" - poświęcił niekwestionowany autorytet w dziedzinie oceniania prof. dr hab. Bolesław Niemierko. Gorąco zachęcamy do lektury!
 

Matematyka do poprawy - NIK o nauczaniu matematyki w szkołach

Redakcja portalu, 01 Maj 19, komentarze (0)

Matematyka do poprawy - NIK o nauczaniu matematyki w szkołach

Nauczanie matematyki w szkołach pozostawia wiele do życzenia. Świadczą o tym osiągane przez uczniów niskie wyniki:  w latach 2015 - 2017  średnio co szósty nie zdał matury z tego przedmiotu. Aż 42 proc. uczniów kontrolowanych przez NIK szkół ponadgimnazjalnych miała na świadectwach z matematyki tylko ocenę dopuszczająca, czyli 2. Przyczyna tkwi w wadliwym procesie nauczania. Nie dzieli się klas na grupy pod względem umiejętności i wiedzy oraz nie dostosowuje się zadań  i tempa pracy na lekcji do możliwości uczniów.
 

Kariera zawodowa nauczycieli w Europie - raport EURYDICE

Redakcja portalu, 04 Maj 19, komentarze (0)

Kariera zawodowa nauczycieli w Europie - raport EURYDICE

Nauczyciele odgrywają kluczową rolę w systemach edukacji. Raport Eurydice pt. Kariera zawodowa nauczycieli w Europie: początki pracy zawodowej, awans i system wsparcia nawiązuje do wzrastającego w ostatnim czasie zainteresowania ich sytuacją zawodową – informuje jakie kwalifikacje są wymagane do pracy w zawodzie, jakiego wsparcia mogą oczekiwać nauczyciele podczas wykonywania swoich obowiązków, a także jakie mają perspektywy awansu i doskonalenia zawodowego. Opracowanie przedstawia również najważniejsze wyzwania dla systemów edukacji związane z niedoborem lub nadmierną podażą kandydatów do zawodu.
 

W Polsce, podobnie jak w większości krajów wysokorozwiniętych, nadal istnieją nierówności edukacyjne wśród dzieci

Redakcja portalu, 31 Październik 18, komentarze (0)

W Polsce, podobnie jak w większości krajów wysokorozwiniętych, nadal istnieją nierówności edukacyjne wśród dzieci

Mieszkanie w zamożnym kraju nie gwarantuje równego dostępu do wysokiej jakości edukacji, zauważa UNICEF w opublikowanym właśnie raporcie „Niesprawiedliwy Start” dotyczącym nierówności edukacyjnych wśród dzieci w krajach wysokorozwiniętych, w tym w Polsce. Dzieci w mniej zamożnych krajach często doświadczają mniejszych nierówności edukacyjnych pomimo gorszej sytuacji ekonomicznej danego kraju.
 

Polska szkoła reform: Czego możemy się nauczyć z nieudanych zmian systemu edukacji?

Redakcja portalu, 23 Październik 18, komentarze (0)

Polska szkoła reform: Czego możemy się nauczyć z nieudanych zmian systemu edukacji?

W jednej z ostatnich publikacji wydanych przez forumIdei Fundacji Batorego - "Polska szkoła reform. Czego możemy się nauczyć z nieudanych zmian systemu edukacji?", dr Przemysław Sadura  (IS UW) analizuje m.in. na przykładzie reformy sześciolatków, dlaczego w Polsce tak trudno przychodzi nam skuteczne wdrażanie reform edukacyjnych. Według eksperta w każdej dotychczas wprowadzanej reformie powtarza się ten sam, nieefektywny i budzący opór społeczny schemat przygotowywania i wdrażania zmian. Autor przedstawia wszystkie reformy edukacyjne przeprowadzone zarówno w PRL, jak i III RP oraz analizuje przyczyny ich niepowodzeń.
 

Połowa nastolatków na świecie doświadcza przemocy rówieśniczej w szkole i jej okolicach

Redakcja portalu, 09 Październik 18, komentarze (0)

Połowa nastolatków na świecie doświadcza przemocy rówieśniczej w szkole i jej okolicach

Połowa wszystkich uczniów na całym świecie w wieku 13-15 lat – czyli blisko 150 mln młodych ludzi – deklaruje, że doświadczyło przemocy ze strony swoich rówieśników na terenie placówki edukacyjnej lub w jej okolicy – wynika z najnowszego raportu UNICEF. W Polsce przemoc fizyczna i różne formy dręczenia zakłócają prawidłową edukację aż 48% dzieci w wieku 13-15 lat.
 

RODO: w poszukiwaniu szansy edukacyjnej - nowa publikacja Fundacji Panoptykon

Redakcja portalu, 02 Październik 18, komentarze (0)

RODO: w poszukiwaniu szansy edukacyjnej - nowa publikacja Fundacji Panoptykon

Szkoła w Polsce jest areną ciągłych zmian, w tym prawnych. Nie jest tajemnicą, jak bardzo nieustanne reformy oświatowe, zmiany podstaw programowych, sposobu oceniania postępów uczniów i pracy nauczycieli dają się im we znaki. Jakby tego było mało, w 2018 r. szkoły musiały poradzić sobie jeszcze z wejściem w życie nowych przepisów o ochronie danych osobowych. Z informacji, które docierają do Fundacji Panoptykon, wynika, że wdrożenie RODO wzbudziło u wielu z nich obawy i wątpliwości. Dostęp do wiedzy na temat dobrych rozwiązań i pomocy prawnej jest niewystarczający. Wiele mówi się o gigantycznych karach za nieprzestrzeganie przepisów, ale brakuje wyjaśnienia, czemu to wszystko ma służyć. Nikogo nie powinno więc dziwić, że szkoły zabezpieczają się, jak mogą, niekiedy stosując absurdalne rozwiązania.
 

Strona 1 z 32

1 2 3 4 5 6 7 ... Następna >>
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
Kategorie
Technologia
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Szkoły niepubliczne skrzywdzone? STO interweniuje w sprawie dotacji

Redakcja portalu 14 Wrzesień 2019

30 lat wolności - zapraszamy na konferencję dla nauczycieli!

Redakcja portalu 13 Wrzesień 2019

HFPC pyta Ministerstwo Edukacji Narodowej o sytuację uczniów z niepełnosprawnościami

Redakcja portalu 07 Wrzesień 2019

Startuje II edycja Konkursu #cojaczytam

Redakcja portalu 06 Wrzesień 2019

Narodowe Czytanie 2019

Redakcja portalu 05 Wrzesień 2019


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej