Aktualności
"O Tymku, niecnym Ralfie i strażniku książek" - zachęcamy do lektury!
W nawiązaniu do celebrowanego aktualnie Tygodnia Bibliotek 2021, uwadze Państwa polecamy książeczkę autorstwa Rafała Zalcmana pt. „O Tymku, niecnym Ralfie i strażniku książek”, której akcja – jakżeby inaczej – rozgrywa się w szkolnej bibliotece. Opowiastka napisana pięknym językiem (bez technologiczno-cybernetycznej nowomowy), z miłością do stylistyki i gramatyki, pomyślana została do wspólnej lektury dla ojca i syna.
Edukacja dzieci ma wysoki priorytet w polskiej rodzinie, nawet w mniej zamożnej. Wyniki raportu
Według 44% respondentów badania „Równy dostęp do edukacji dzieci i młodzieży” zrealizowanego przez Fundację Świętego Mikołaja i partnerów, edukacja jest najważniejszym czynnikiem określającym przyszłość dzieci. Wciąż jednak aż 43% respondentów uważa, że dzieci w Polsce nie mają równych szans edukacyjno-rozwojowych, z czego ponad 35% to respondenci z dwojgiem lub większą liczbą dzieci. Niestety według co drugiego respondenta, biorącego udział w badaniu szanse edukacyjne dzieci zależą przede wszystkim od dochodów rodziców.
Dyrektorzy do zadań specjalnych - czy polskie szkoły poradziły sobie z wyzwaniem edukacji zdalnej?
85% dyrektorów deklaruje możliwość realizacji obowiązku edukacji zdalnej w szkołach, w 74% szkół realizowany jest dotychczasowy rozkład zajęć, a 58% wprowadziło w swoich placówkach wspólne narzędzia do pracy na odległość. Częściej z wyzwaniami mierzyły się szkoły podstawowe i szkoły wiejskie, a jako wskazywane w pierwszej kolejności pojawiają się brak sprzętu i kompetencji cyfrowych.
Publikacja "Stypendia branżowe: narzędzie rozwoju firmy poprzez wsparcie edukacji"
W jaki sposób programy stypendialne mogą wspierać lokalny rynek pracy? Jakie są modele współpracy firm, szkół zawodowych i uczelni? Co warto wziąć pod uwagę, planując branżowy program stypendialny? Odpowiedzi na te i więcej pytań znajdziecie w najnowszej publikacji Fundacji Dobra Sieć „Stypendia branżowe: narze?dzie rozwoju firmy poprzez wsparcie edukacji”.
UNICEF: W Polsce zaledwie 39% dzieci rodziców o niskim statusie zawodowym deklaruje chęć dalszego kształcenia na poziomie wyższym
W Polsce zaledwie 39% dzieci rodziców o niskim statusie zawodowym deklaruje chęć dalszego kształcenia na poziomie wyższym. Wśród dzieci rodziców o wysokim statusie zawodowym ten odsetek wynosi 60%, podkreśla UNICEF w raporcie „Niesprawiedliwy Start. Nierówności edukacyjne wśród dzieci w krajach wysokorozwiniętych”. Tak duża luka w oczekiwaniach młodych osób dotyczy jedynie Polski, stawiając nas na ostatnim miejscu wśród badanych krajów.
"Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym" - zachęcamy do lektury!
Bodaj najtrudniejszym zadaniem nauczyciela w jego codziennej pracy jest ocenianie osiągnięć uczniów. Całkowicie zasadnie oczekuje się, iż ocenianie, w tym jego transparentność i obiektywność, odpowiadać będzie najwyższym standardom. Jest to o tyle istotne, iż oddziaływanie na ucznia przy pomocy oceny szkolnej, niesie za sobą łatwe do zidentyfikowania, dalekosiężne konsekwencje, które niejednokrotnie w stopniu decydującym rzutują na przyszłości młodego człowieka. Tym też aspektom, swoją najnowszą publikację - "Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym" - poświęcił niekwestionowany autorytet w dziedzinie oceniania prof. dr hab. Bolesław Niemierko. Gorąco zachęcamy do lektury!
Matematyka do poprawy - NIK o nauczaniu matematyki w szkołach
Nauczanie matematyki w szkołach pozostawia wiele do życzenia. Świadczą o tym osiągane przez uczniów niskie wyniki: w latach 2015 - 2017 średnio co szósty nie zdał matury z tego przedmiotu. Aż 42 proc. uczniów kontrolowanych przez NIK szkół ponadgimnazjalnych miała na świadectwach z matematyki tylko ocenę dopuszczająca, czyli 2. Przyczyna tkwi w wadliwym procesie nauczania. Nie dzieli się klas na grupy pod względem umiejętności i wiedzy oraz nie dostosowuje się zadań i tempa pracy na lekcji do możliwości uczniów.
Kariera zawodowa nauczycieli w Europie - raport EURYDICE
Nauczyciele odgrywają kluczową rolę w systemach edukacji. Raport Eurydice pt. Kariera zawodowa nauczycieli w Europie: początki pracy zawodowej, awans i system wsparcia nawiązuje do wzrastającego w ostatnim czasie zainteresowania ich sytuacją zawodową – informuje jakie kwalifikacje są wymagane do pracy w zawodzie, jakiego wsparcia mogą oczekiwać nauczyciele podczas wykonywania swoich obowiązków, a także jakie mają perspektywy awansu i doskonalenia zawodowego. Opracowanie przedstawia również najważniejsze wyzwania dla systemów edukacji związane z niedoborem lub nadmierną podażą kandydatów do zawodu.
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14