Aktualności
Monitora kształcenia i szkolenia 2016 - już dostępny!
Komisja Europejska udostępniła tegoroczną edycję „Monitora kształcenia i szkolenia”. Publikacja poświęcona rozwojowi systemów kształcenia i szkolenia w UE, przyczynia się do realizacji celów strategicznych ram europejskiej współpracy w dziedzinie kształcenia i szkolenia, ogólnej strategii Komisji na rzecz wzrostu gospodarczego i zatrudnienia oraz europejskiego semestru koordynacji polityki gospodarczej.
KE: Dziesięć działań, które pomogą Europejczykom zdobyć lepsze umiejętności
Komisja Europejska przyjęła w dn. 10 czerwca br., nowy kompleksowy europejski program na rzecz umiejętności. Jego celem jest dopilnowanie, aby Europejczycy od najmłodszych lat rozwijali różnorodne umiejętności i aby jak najlepiej wykorzystać kapitał ludzki Europy, co ostatecznie przyczyni się do zwiększenia szans na zatrudnienie oraz konkurencyjności i wzrostu na naszym kontynencie.
Monitor kształcenia i szkolenia: potrzeba więcej inwestycji, by rozpowszechniać korzyści z edukacji w całym społeczeństwie
Według Monitora kształcenia i szkolenia 2015 w całej Europie poczyniono postępy w zdobywaniu wykształcenia, lecz konieczne są inwestycje, które sprawią, że edukacja stanie się bardziej integracyjna i sprzyjać będzie mobilności społecznej.
KE: Nowa wizja kształcenia i szkolenia do 2020 r. bardziej sprzyjająca włączeniu społecznemu
W opublikowanym 1 września projekcie wspólnego sprawozdania Komisja Europejska apeluje o zacieśnienie współpracy w dziedzinie kształcenia i szkolenia do 2020 r., w szczególności o propagowanie idei włączenia społecznego.
KE: Wynagrodzenia nauczycieli w Europie zaczynają rosnąć
W latach 2013–2014 wynagrodzenia nauczycieli wzrosły w 16 europejskich państwach (w Belgii, Danii, Niemczech, Estonii, Francji, Chorwacji, Luksemburgu, na Węgrzech, Malcie, w Austrii, Słowacji, Finlandii, Zjednoczonym Królestwie, Norwegii, Macedonii, Turcji) w porównaniu z ubiegłym rokiem szkolnym, zgodnie ze sprawozdaniem Eurydice, przygotowanym dla Komisji Europejskiej. Wzrost wynagrodzeń wynikał głównie z przeprowadzonych reform płac oraz dostosowań do kosztów utrzymania. Analiza dotyczy nauczycieli i dyrektorów w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. W około połowie z 33 europejskich państw uwzględnionych w sprawozdaniu siła nabywcza nauczycieli1 w 2014 r. jest wciąż na poziomie niższym od poziomu w 2009 r.
Komisja Europejska: Ustalenia OECD potwierdzają znaczenie inwestycji w edukację dla wzrostu gospodarczego i zatrudnienia w UE
Komisja Europejska z zadowoleniem przyjmuje ogłoszenie przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) rocznego sprawozdania pt. "Education at a Glance 2014" dotyczącego aktualnej sytuacji i wyzwań, w obliczu których stają krajowe systemy kształcenia. W sprawozdaniu tym podkreśla się rosnące znaczenie inwestycji w kształcenie dla przyszłego wzrostu gospodarczego i zatrudnienia w UE oraz dla bardziej integracyjnych europejskich społeczeństw.
Komisja wzywa do działania - z sondażu wynika, że ponad 80% nauczycieli w UE czuje się niedocenionych
Ponad jedna trzecia nauczycieli w Unii Europejskiej pracuje w szkołach, w których brakuje wykwalifikowanej kadry, a prawie połowa dyrektorów szkół zgłasza niedobór nauczycieli przygotowanych do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach. Chociaż prawie 90% nauczycieli w UE twierdzi, że są zadowoleni ze swojej pracy, 81% ma wrażenie, że zawód nauczyciela nie jest doceniany w społeczeństwie. Choć nauczyciele czują się dobrze przygotowani do zawodu, wsparcie na wczesnym etapie drogi zawodowej nie jest powszechnie dostępne. To jedne z najważniejszych ustaleń międzynarodowego badania nauczania i uczenia się (TALIS – Teaching and Learning International Survey) przeprowadzonego przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD).
Wyniki szkół UE: poprawa w naukach ścisłych i czytaniu, słabsze osiągnięcia w matematyce
Ostatni raport OECD na temat umiejętności 15-latków w matematyce, naukach ścisłych i czytaniu ukazuje bardzo zróżnicowane wyniki państw członkowskich. W całej UE uczniowie mają poważne braki w matematyce, ale sytuacja wygląda lepiej w naukach ścisłych i czytaniu; w tych dziedzinach Europa jest na dobrej drodze do osiągnięcia wyznaczonego na 2020 r. celu, który zakłada obniżenie odsetka uczniów uzyskujących słabe wyniki do mniej niż 15 proc. Wyniki raportu przedstawili w Brukseli Yves Leterme, zastępca sekretarza generalnego Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), oraz Jan Truszczyński, dyrektor generalny ds. edukacji i kultury Komisji Europejskiej.
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14