Aktualności

"Gry wideo w środowisku rodzinnym. Diagnoza i rekomendacje" - zachęcamy do lektury!
Nakładem wydawnictwa Libron, przy wsparciu Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej oraz Towarzystwa Doktorantów UJ, ukazała się niezwykle interesująca pozycja pt. "Gry wideo w środowisku rodzinnym. Diagnoza i rekomendacje". Książka autorstwa Damiana Gałuszki, stanowi pierwszą w polskojęzycznej literaturze, próbę kompleksowego ujęcia rodzinnych aspektów funkcjonowania gier wideo. Publikacja w wersji elektronicznej dostępna jest bezpłatnie.

Nauczanie poprzez granie - konferencja obalająca stereotyp gier jako "bezmyślnej rozrywki"
3 czerwca w warszawskiej Akademii Finansów i Biznesu Vistula odbyła się 2 edycja największej edukacyjnej konferencji o grach komputerowych „Nauczanie poprzez granie”. Wydarzenie dedykowane było wszystkim propagatorom edukacji poprzez zabawę: metodykom, nauczycielom, twórcom gier oraz uczniom. Wszystkie osoby skupione wokół wydarzenia połączył jeden cel: przełamanie stereotypu gier jako „bezmyślnej rozrywki, która marnuje czas użytkowników”.

Czy dzięki technologii możemy lepiej uczyć się języków?
Technologie mobilne, kojarzone zwykle z komunikacją i rozrywką, sprawdzają się w nauczaniu języków obcych. Dowodzą tego doświadczenia Cambridge English - części Uniwersytetu w Cambridge, odpowiedzialnej za certyfikację językową. – Dziś wiek osób, uczących się języka angielskiego, obniża się. Są to pierwsze pokolenia, które nie pamiętają świata bez Internetu – mówi Arkadiusz Jaworski z Cambridge English. – Jeśli proces nauczania ma być efektywny, musi odpowiadać ich potrzebom – dodaje.

EduCamp Media - Kraków 2011
Profesjonalne, nieformalne i otwarte spotkania, podczas których podejmowane są bardzo istotne, poważne tematy związane z edukacją? Czy taka formuła jest możliwa? Oczywiście, że tak. EduCamp materializuje się po raz czwarty jako spotkanie dla ludzi z pasją.

EduCamp Warszawa
Późnym wieczorem 24 marca zakończyła się warszawska edycja spotkania EduCamp. Tak jak zaplanowano spotkanie trzymało się ustalonej formuły, na którą składała się tematyczna sesja ekspercka, 10-minutowe prezentacje ciekawych projektów i dyskusja panelowa zaproszonych ekspertów.

Konkurs edukacyjny Muzeum Historii Polski
Stworzenie projektu gry, przybliżającej przebieg i znaczenie wydarzeń historycznych związanych z powiatami śremskim i gnieźnieńskim, ma na celu konkurs edukacyjny Projekt Historiogra(f), ogłoszony przez Muzeum Historii Polski. Początek konkursu 14 września.

Interaktywny Plac Zabaw
2 września zostanie otwarty „Interaktywny Plac Zabaw”. Jest to projekt edukacyjny związany z kreowaniem przestrzeni oraz tworzeniem własnych mini-dzieł sztuki. Za sprawą zabawy i pobudzonej wyobraźni łączy w sobie elementy innowacyjne, edukacyjne oraz artystyczne. Uczy praktycznego obcowania ze sztuką.

Kursy językowe przy kawie
Od września na terenie Śląska i Zagłębia pojawią się kursy językowe w nietypowej atmosferze...
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Poznaliśmy laureatów I edycji ogólnopolskiego Konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 19 Lipiec 2021
Rusza konkurs "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 10 Maj 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14