Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


Jak poradzili sobie szóstoklasiści na tegorocznym sprawdzianie? - prezentacja wyników

Redakcja portalu, 30 Maj 15 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Jak poradzili sobie szóstoklasiści na tegorocznym sprawdzianie? - prezentacja wyników

Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągnięć szóstoklasistów. Zdecydowana większość z nich świetnie poradziła sobie z zadaniami – powiedzieli, podczas wczorajszej prezentacji wyników tegorocznego sprawdzianu, szefowa MEN i dyrektor CKE. Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Składał się z dwóch części. Obie części były przeprowadzone w formie pisemnej. Część pierwsza zawierała zadania z języka polskiego i matematyki. Część druga – zadania z języka obcego nowożytnego.

Uczniowie bardzo dobrze poradzili sobie z zadaniami z matematyki i polskiego – powiedział dr Marcin Smolik, dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
 

Prezentacja wyników sprawdzianu

Dr Marcin Smolik i Joanna Kluzik-Rostkowska / fot. http://men.gov.pl


61% – taki średni wynik uzyskali szóstoklasiści z matematyki podczas tegorocznego ogólnopolskiego sprawdzianu; średni wynik uzyskany z polskiego to 73% a z języka angielskiego – najczęściej wybieranego przez uczniów języka obcego – to 78%. Średni wynik z języka niemieckiego to 70%, z języka rosyjskiego – 72%, a z francuskiego – 74%.

Do pierwszej części egzaminu przystąpiło 344 749 uczniów. 326 080 szóstoklasistów przystąpiło do sprawdzianu z języka angielskiego (94,6%), 17 998 przystąpiło do sprawdzianu z języka niemieckiego (5,2%), 501 przystąpiło do sprawdzianu z języka francuskiego, hiszpańskiego albo rosyjskiego (0,2%).

Wyniki tegorocznego sprawdzianu pokazują, że uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniami z języka polskiego wymagającymi wyszukania w tekście informacji wyrażonych wprost i pośrednio (ukrytych). Z matematyki wykazali się umiejętnością opisywania części danej całości za pomocą ułamka na podstawie informacji przedstawionej graficznie. Uczniowie przystępujący do sprawdzianu z języka angielskiego, niemieckiego, rosyjskiego oraz hiszpańskiego najlepiej poradzili sobie z rozwiązaniem zadań sprawdzających rozumienie ze słuchu; w przypadku języka francuskiego uczniowie uzyskali najwyższe wyniki z części arkusza sprawdzającej znajomość funkcji językowych.
 

 



Sprawdzian wskazał również umiejętności, które uczniowie klas szóstych szkoły podstawowej opanowali słabiej. Trudność sprawiło im zadanie z zakresu świadomości językowej sprawdzające rozpoznawanie formy przypadka wyrazu użytego w wypowiedzi. Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie, które wymagało umiejętności mnożenia oraz dzielenia ułamków dziesiętnych. W języku rosyjskim i francuskim największą trudność sprawiło uczniom zadanie sprawdzające umiejętność wyszukiwania informacji szczegółowej w tekście pisanym. W języku angielskim i niemieckim najtrudniejszym dla szóstoklasistów okazało się zadanie sprawdzające umiejętność stosowania środków językowych oparte na tekście.

Bardzo nas cieszą te wyniki. Tym bardziej, że po raz pierwszy postawiliśmy na umiejętności złożone. Chodziło więc nie tylko o sprawdzenie wiedzy, ale także o sprawdzenie czy dzieci potrafią z tej wiedzy korzystać. Ten sprawdzian był inny od poprzednich – powiedziała na konferencji prasowej Joanna Kluzik – Rostkowska.

Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do niego tego dnia, napiszą go 1 czerwca 2015 r.


źródło: http://men.gov.pl/

 

Skojarzone pliki:
Sprawdzian 2015 - informacje wstępne o wynikach [pdf]
Sprawdzian 2015 - rozkłady i parametry [pdf]
Sprawdzian 2015 - wyniki według lokalizacji szkoły [pdf]
Sprawdzian 2015 - skale staninowe (uczniowie i szkoły) [pdf]
Sprawdzian 2015 - prezentacja z konferencji MEN [pdf]
 

Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
Kategorie
Technologia
NAJNOWSZE ARTYKUłY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej