Uczeń w świecie e-podręczników
I jest to niezwykle istotne, bowiem po raz pierwszy możemy poznać zdanie końcowego użytkownika e-podręcznika. Zdanie jest tym bardziej cenne, że do tej pory uczniowie byli całkowicie pomijani we wszelkiego rodzaju badaniach ankietowych.
Zdaniem uczniów...
Wyniki przeprowadzonych wywiadów grupowych z uczniami wskazują, że dla wielu uczniów zastosowany e-podręcznik należy uznać za bardzo atrakcyjną alternatywę nauczania matematyki. Z wielu wypowiedzi daje się zauważyć, że atrakcyjność e-podręcznika związana jest z kilkoma głównymi kwestiami. Po pierwsze można mówić o funkcjonalności e-podręcznika. Jednak możliwe byłoby jej zwiększenie, gdyby można było oddzielić e-podręcznik od tradycyjnej metody nauczania. W opinii badanych uczniów pilotaż e-podręcznika do nauki matematyki byłby jeszcze pozytywniej odebrany, gdyby udało się całkowicie zrezygnować z książek do matematyki, a nauka opierałaby się przede wszystkim na używaniu komputerów, najlepiej tabletów.
Według 65% uczniów i uczennic (60% dziewcząt i 73% chłopców) lekcje matematyki z e-podręcznikiem były dla nich atrakcyjne:
Atrakcyjny e-podręcznik
81% uczniów i uczennic (74% dziewcząt i 90% chłopców) oceniło, że nauka z e-podręcznikiem sprawiła, że bardziej polubili matematykę i przedmioty ścisłe, przy czym 62% uczniów i uczennic zadeklarowało, że polubili je co najmniej w umiarkowanym stopniu.
90% uczniów i uczennic (86% dziewcząt i 95% chłopców) oceniło, że e-podręcznik sprawił, że uczenie się matematyki stało się ciekawsze, przy czym 72% uczniów i uczennic zadeklarowało, że stało się ciekawsze co najmniej w umiarkowanym stopniu. 85% uczniów i uczennic (81% dziewcząt i 90% chłopców) oceniło, że e-podręcznik uzmysłowił im, że nauka przedmiotów ścisłych może być interesująca, przy czym 64% uczniów i uczennic zadeklarowało, że uzmysłowił im co najmniej w umiarkowanym stopniu:
Czas podsumowań
Zdecydowana większość uczniów i uczennic oceniła, że zajęcia z e-podręcznikiem są atrakcyjne. Należy natomiast zaznaczyć, że większy odsetek chłopców niż dziewcząt oceniał pozytywnie różne aspekty atrakcyjności zajęć z e-podręcznikiem, wśród większego odsetka chłopców wzrosło zainteresowanie matematyką i przedmiotami ścisłymi i większy odsetek z nich zadeklarował, że nauczanie matematyki z wykorzystaniem metod TIK ułatwia przyswajanie wiedzy i zrozumienie dotąd trudnych zagadnień matematycznych. Średnio różnica między chłopcami i dziewczętami w tym zakresie wynosiła około 10%. Wyniki te sugerują, że chłopcy są lepiej przysposobieni do pozytywnego odbioru nowoczesnych TIK w nauczaniu i w ich przypadku narzędzia te częściej ułatwiają naukę i powodują szybsze zmiany nastawienia do przedmiotu.
0
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14