Imię i nazwisko:
Adres email:

Blogi

Ocena

0

Roman Lorens, 06 Grudzień 12, komentarze (1)

Projekt "E-podręcznik" ma już ekspertów

12 listopada 2012 roku Ośrodek Rozwoju Edukacji ogłosił, że poszukuje ekspertów (technologicznego i merytorycznych) do projektu "E-podręczniki do kształcenia ogólnego". W zakresie zadań ekspertów znajdować się ma  m.in. współpraca z wybranym partnerem, uczestnictwo w spotkaniach grupy projektowej, dbanie o jakość e-podręczników, czy sporządzanie i zamawianie ekspertyz i analiz.

Ocena

0

Ewa Borgosz, 17 Grudzień 15, komentarze (1)

Cel lekcji, kryteria i B.Bloom

Jeśli uczeń wie, jaki jest cel lekcji, staje się bardziej odpowiedzialny za swoje uczenie się

Podanie uczniom jasnego celu, sformułowanego jako efekt pracy na lekcji, zwykle sprzyja jego osiągnięciu. W poradnikach metodycznych i programach nauczania mamy podane cele, jednak ich język nie zawsze będzie dla ucznia zrozumiały. Poza tym zwykle jest kilka celów lekcji i nauczyciel może głowić się nad tym, który z nich jest najważniejszy, który podać uczniom. Warto wyobrazić sobie końcowy efekt, dowód na to, że na lekcji nie straciliśmy czasu.
 

Ocena

0

Wojciech Starzyński, 10 Marzec 13, komentarze (1)

Rodzice i nauczyciele - przeciwnicy czy sprzymierzeńcy? "Takie będą Rzeczypospolite jakie ich młodzieży chowanie"

Tocząca się od pewnego czasu dyskusja o polskiej szkole pokazuje rozziew, jaki istnieje i coraz bardziej się pogłębia, pomiędzy oficjalnymi stanowiskami administracji państwowej (ministra edukacji narodowej, samorządów terytorialnych, kuratorów oświaty, itp.), a opiniami zwykłych mieszkańców naszego kraju.

Ocena

0

Stanisław Czachorowski, 15 Grudzień 15, komentarze (1)

Głos w sprawie gimnazjów

Przenoszę z komentarza (wpis Gimnazja – czy warto je likwidować?), głos w dyskusji o gimnazjach. Autor "Realista". Poprawiłem jedynie niektóre literówki i formatowanie tekstu (w komentarzach nie ma możliwości formatowania), dodałem wyróżnienia przez pogrubienie tekstu. Pani minister edukacji zapowiedziała szeroką, społeczną debatę o edukacji, więc już teraz się włączam, upowszechniając komentarze publikowane na moim blogu. By były bardziej widoczne.
 

Ocena

0

Roman Lorens, 04 Grudzień 12, komentarze (0)

Lifelong learning - nauka jak dożywocie.

Rozwój nowych technologii powoduje, że nie jesteśmy sobie w stanie wyobrazić sobie, jak będzie wyglądało nasze życie za kilka czy też kilkanaście lat. W niezwykle trudnej sytuacji znajduje się zatem szkoła, która uczy w oparciu nie tylko o stare modele koncepcji pedagogicznych, ale i bez wyraźnej wizji przyszłości. Tak naprawdę,  dzisiejszy sześciolatek pójdzie do swojej pierwszej pracy w 2029! A zatem szkoła przygotowuje uczniów do życia w świecie którego nie znamy, do wykonywania zawodów które jeszcze nie istnieją czy wreszcie do rozwiązywania problemów o których nie mamy pojęcia.

Ocena

0

Roman Lorens, 18 Grudzień 12, komentarze (0)

Futurologia do tablicy

Ośrodek Rozwoju Edukacji wyłonił czterech partnerów merytorycznych, których zadaniem będzie opracowanie treści e-podręcznika do poszczególnych grup przedmiotów.
 
Partnerem merytoryczny projektu w zakresie edukacji wczesnoszkolnej została Grupa Edukacyjna S. A. - spółka działająca na rynku wydawniczym od 1989 r. i posiada bogatą ofertę wydawniczą, w tym m.in.: podręczniki w zakresie edukacji wczesnoszkolnej oraz inne edukacyjne publikacje specjalistyczne oraz multimedia.
 
O przyszłości edukacji rozmawiam z Panem Piotrem Treszczotko, Prezesem Zarządu Grupy Edukacyjnej S.A.

Ocena

0

Roman Lorens, 11 Styczeń 13, komentarze (0)

Konferencja podsumowująca projekt "e-podręcznik - przyszłość szkoły zaczyna się dziś…".

Dzień bez dyskusji o e-podręcznikach zdaje się być dniem straconym :-)

To była pierwsza myśl, gdy zobaczyłem zaproszenie na konferencję podsumowującą projekt „e-podręcznik - przyszłość szkoły zaczyna się dziś…”.  

Ale jedno małe słowo zmieniło moje nastawienie do tego spotkania: "podsumowująca"

Ocena

0

Roman Lorens, 15 Styczeń 13, komentarze (0)

Kompetencje nauczycieli w cyfrowym świecie

Dyskusja o e-podręcznikach nacechowana jest ogromną dozą domysłów i mglistych przewidywań. Wielu dyskutantów roztacza mniej lub bardziej czarne wizje lub – zapewne dla równowagi – obiecuje świetlaną przyszłość.

Nie znam się osobiście na wróżeniu z fusów, zatem przedstawię garść faktów dotyczących ewaluacji projektu  „e-podręcznik przyszłość zaczyna się dziś…”

Strona 1 z 8

1 2 3 4 5 6 7 Następna >>
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej