Blogi
Ocena
0
Szkolny podziemny krąg
Truizmem jest stwierdzenie, iż szkoła, podobnie jak rodzina, stanowi główny czynnik kształtowania osobowości młodego człowieka. Teoretycznie wszyscy to wiedzą. Wiedzą także, że w szkole dziecko zapoznaje się ze standardami społecznego funkcjonowania: z pracą, z odpowiedzialnością, z regułami współistnienia w grupie.
Ocena
0
Projekt "E-podręcznik" ma już ekspertów
Ocena
0
Grudzień i historia w szkole
Włączając się w organizację uroczystości grudniowych na Pomorzu Gdańskim często zadaję sobie pytanie, jak z tym przekazem dotrzeć także do szkół, do świadomości młodych ludzi.
Ocena
0
Uświadomiona skuteczna komunikacja
Jednym z największych wyzwań współczesnego człowieka, nie tylko w wymiarze jednostkowym ale również ogólnym jest komunikacja. Niedostatki jej - zdaniem wielu ekspertów - są jednym z największych zagrożeń dla firm. Porozumiewamy się pomiędzy sobą nie tak dobrze, jak byśmy chcieli, przez co nie zawsze jesteśmy w tej komunikacji skuteczni. W szkole uczniowie uczą się poprzez obserwowanie dorosłych. Jakie strategie nieświadomie powielają? W jaki sposób nauczyciele komunikują się między sobą? Jak komunikuje się z nimi dyrektor i wreszcie, w jaki sposób nauczyciele komunikują się z uczniami i ich rodzicami? Jakie zachowania modelujemy?
Ocena
0
Przemoc w szkole - konieczne lekcje samoobrony?
„Nie bij Jasia, to nieładnie”, „nie wolno oddawać, to źle o tobie świadczy”, „tylko niegrzeczne i złe dzieci wdają się w bójki” - ile razy upomniałeś swoje dziecko takimi słowami? A ile razy przyszło Ci do głowy, że mogłeś mu w ten sposób wyrządzić większą krzywdę niż podbite przez kolegę oko...?
Ocena
0
Dlaczego jest źle skoro jest tak dobrze?
Główną tezą raportu jest konstatacja, że nadzór pedagogiczny sprawowany przez skontrolowanych kuratorów oświaty i dyrektorów szkół publicznych nie jest dostatecznie sprawny i efektywny. NIK zauważa również, że wdrożenie w 2009 r. nowych zasad nadzoru pedagogicznego nie zostało właściwie przygotowane, a w badanym okresie w niewystarczającym stopniu wykorzystywane były poszczególne formy nadzoru. W konsekwencji, zdaniem autorów raportu uzyskane efekty kształcenia w części szkół obniżyły się.
Raport wywołał medialną burzę, która zupełnie bez echa przeszła nad szkołami…..
Ocena
0
Samorząd uczniowski jako narzędzie rozwijania kluczowych kompetencji obywatelskich, a szczególnie udziału w podejmowaniu decyzji
Samorząd to niezależne od nadrzędnej władzy decydowanie o własnych sprawach, wykonywanie funkcji uzupełniających w stosunku władz np. szkoły, zakładu produkcyjnego, władz państwowych.
Ocena
0
E-podręczniku jaki będziesz nie wie nikt…
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Cyfrowa szkoła" pomimo wielu trudności i przeszkód jest już wdrażany. Towarzyszu mu ogromne zainteresowanie medialne, a ilość artykułów na jego temat jest niezwykle imponująca. W ostatnich tygodniach szczególnie dużo uwagi środki przekazu poświęciły projektowi „E-podręcznik”. Teraz, gdy emocje już trochę opadły, postanowiłem znaleźć odpowiedź na nurtujące mnie pytania i poprosiłem o rozmowę Krzysztofa Wojewodzica*, który koordynuje prace w tym projekcie.
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14