Blogi
Ocena
0
Wyjście z natłoku informacji
Prognozowany przerost ilości danych nie nastąpi. Zaczniemy przetwarzać metadane i systemy, które zbierają, wyświetlają oraz przekazują je zaczną tworzyć automatycznie nowe znaczenia i tak dalej i tak dalej. Informacja zaczyna trawić i przetwarzać samą siebie.
Ocena
0
Hejting - przestępstwo, trend czy sposób na dobry biznes?
Wystarczy wejść do internetu, by przekonać się, że anonimowość w sieci nie sprzyja rozwojowi kultury osobistej oraz poszanowaniu cudzej godności. Hejterstwo staje się zjawiskiem równie groźnym jak cyberbulling. Niemal każdy właściciel bloga, kanału na YouTubie czy konta na Facebooku zderzył się z agresywną nienawiścią. Skąd się wziął hejting? Czy z hejterem da się wygrać? Czy można na tym zarobić?
Ocena
0
Otwarte e-podręczniki
O e-podręcznikach w Polsce zrobiło się głośno na początku ubiegłego roku, kiedy po kilku latach przygotowań i konsultacji rząd rozpoczął realizację programu Cyfrowa Szkoła. Czy otwarte zasoby edukacyjne odmienią polską szkołę?
Ocena
0
Co to jest odwrócona lekcja? I dlaczego powinno Cię to zainteresować - nawet przed wprowadzeniem Cyfrowej Szkoły?
Szkoły szukają sposobów bardziej efektywnego wykorzystania technologii, poprawy wyników uczniów oraz zwiększania ich umiejętności. A "odwrócone lekcje" stają się coraz popularniejsze w USA i Wielkiej Brytanii. Czym jest odwrócona lekcja? W skrócie: nauczyciel wykorzystuje lub samodzielnie nagrywa krótki film (zwykle 12-15 minut) wyjaśniający kluczowe idee przyszłej lekcji – podobnie jak w wideo Khan Academy.
Ocena
0
Futurologia do tablicy
Ocena
0
Powerpoint - alternatywy 4
Całe rzesze trenerów, wykładowców, nauczycieli, czy ogólnie rzecz mówiąc mówców, z którymi miałem się okazję spotkać stało się ofiarą klątwy PowerPointa i do niedawna nawet nie mieli szansy się wyzwolić spod jej działania.
Ocena
0
Blended Learning. Co to jest? I dlaczego stanowi przyszłość edukacji?
Nie zdając sobie z tego sprawy, stałem się pionierem blended learning. Jakieś 12 lat temu poproszono mnie o rozwiązanie następującego problemu: w jaki sposób uczyć mniej popularnego drugiego języka w szkołach, które nie mają zatrudnionego na stałe nauczyciela języków obcych?
Ocena
0
Jesteś dziewczynką z dobrymi ocenami z polskiego i matematyki z dużego miasta? Poradzisz sobie z komputerem. Czyli słów kilka o wynikach badania ICILS.
Instytut Badań Edukacyjnych ogłosił właśnie wyniki raportu ICILS 2013 (International Computer and Information Literacy Study) opracowanego na podstawie badań prowadzonych równolegle w 20 krajach. Raport zaprezentowany przez IBE jest bardzo ciekawym i potrzebnym do konstruowania polityk edukacyjnych wkładem do debaty publicznej na temat kompetencji informacyjnych polskich uczniów. Nie bagatelizowałabym jego wyników tylko dlatego, że badanie odbywało się na komputerach stacjonarnych i skupiłabym się raczej na wyciągnięciu wniosków z tego, co koreluje z poziomem badanych kompetencji.
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14