Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


3 kroki Johna Krumboltza

Jacek Redzimski, 15 Listopad 17 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

W poprzednim wpisie napisałem, że planowanie szczęśliwych zbiegów okoliczności może brzmieć wewnętrznie sprzecznie i jako takie być niedorzeczne. W tym wpisie chcę przywołać propozycję samego Johna Krumboltza, twórcy teorii uczenia się ze szczęśliwych zbiegów okoliczności, co należy zrobić, aby takie planowanie miało miejsce. Krumboltz podpowiada 3 kroki pozwalające sprowokować i wykorzystać niezaplanowane zdarzenia:
 

  1. Zanim nastąpi niezaplanowane zdarzenie, działaj tak, aby zwiększać swoje szanse  na doświadczenie niezaplanowanych zdarzeń.

    Zastosowanie: bądź aktywnym na wiele sposobów. Uczestnicz w wolontariacie, zapisz się do grupy tanecznej, bierz udział w spotkaniach ludzi interesujących cię branż, załóż stowarzyszenie, pisz bloga i szukaj wymiany poglądów, zapisz się na studia podyplomowe, itd.
     
  2. W trakcie powyższych aktywności, zachowaj uważność i czujność, aby rozpoznać nadarzające się okazje.

    Zastosowanie: Utrzymuj otwartą głowę, aby nie przegapić spotkania ciekawych ludzi lub rozpoznania nowych możliwości, bądź otwarty cały czas, nie tylko podczas spotkań poświęconych rozwojowi zawodowemu.
     
  3. Po zdarzeniu, rozpocznij działanie, które umożliwi ci wyciągnąć z niego korzyści.

    Zastosowanie: podążaj za ludźmi/szansami, utrzymuj z nimi kontakt, badaj związane z nimi możliwości.


Krumboltz podpowiada, aby nie ustawać w zadawaniu sobie pytania: jak mogę działać teraz, aby zwiększać szansę na zaistnienie pożądanych wydarzeń w przyszłości?

Mam nadzieję, że tym wpisem rozjaśniłem wymowę wpisu poprzedniego.



* * *
 
 
 O autorze:
Jacek Redzimski  

Jacek Redzimski

z wykształcenia jestem socjologiem, zawodowo działam w branży samochodowej, poza pracą biegam i czytam, choć nigdy jednocześnie, od niedawna także zastanawiam się i piszę – staram się w tej kolejności.

Blog jest manifestacją mojej próby zrozumienia, co dzieje się z polską szkołą w odniesieniu do następujących zagadnień:

  • inspirowanie jako aspekt nauczania,
  • stopień dopasowania kompetencji pozyskiwanych w szkole do wymogów „rynku przedsiębiorczości” i rynku pracy,
  • proces wyboru ścieżki edukacyjnej przez uczniów – przebieg procesu i kluczowe czynniki go warunkujące,
  • przygotowanie szkoły do wsparcia procesu wyboru ścieżki edukacyjnej przez uczniów.

Tekst ukazał się pierwotnie na blogu autora http://trzydziestedrzwi.pl/

 

Aktualna ocena

0

Oceń
Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

Poznaliśmy laureatów I edycji ogólnopolskiego Konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 19 Lipiec 2021

Rusza konkurs "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 10 Maj 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej