Dotknąć, spróbować, doświadczyć | komentarz redaktora naczelnego Witolda Kołodziejczyka
Eksperymenty, badania, doświadczenia. Moda, czy konieczność? W lesie, w laboratorium, w szkolnym ogródku, w klasie, a nawet w centrum nauki, czy parku technologicznym. Przed uczniami stoi świat wielu możliwości i wielorakiego wyboru. Dostęp do najlepszych ekspertów, programów symulacyjnych, nowych technologii otwiera przed nimi okazję do nieustannej eksploracji świata nie tylko tego wirtualnego. Zachęcamy ich dziś do zaangażowania się również do klasycznych badań i eksperymentów. Pytanie: po co mamy ich w to angażować? Odpowiedź może jest prosta, by rozwijali myślenie krytyczne i naukowe, umiejętność stawiania hipotez, analizowania i dokonywania syntezy. Ale też rozwijania cech charakteru, które pozwolą poznać osobistą siłę, zbudować poczucie własnej wartości, docenić sukces i zrozumieć sens porażki. Słowem, chcemy rozwijać kluczowe kompetencje i przygotować do pracy naukowo-badawczej nie tylko w szkolnej klasie, ale w przyszłości w międzynarodowych zespołach.
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14