Czasopismo
Inni - znaczy błogosławieni
Inność, która charakteryzuje nas, jest największą tajemnicą człowieczego losu. Każdy z nas ma swój własny repertuar zachowań, zbudowany po części z naśladowania ludzi nas wychowujących, a po części z osobniczych predyspozycji i możliwości najważniejszego ...Kształcenie dzieci lekko upośledzonych umysłowo
Szkoły specjalne są placówkami przeznaczonymi dla dzieci, które z powodu różnorodnych odchyleń od normy psychofizycznej nie uczęszczają do szkół masowych. Jednym z rodzajów takich szkół są placówki dla dzieci lekko upośledzonych ...Niepełnosprawni w systemie oświatowym UE
Jednym z najważniejszych zadań, przed którymi stoi obecnie szkolnictwo Unii Europejskiej, jest pomoc uczniom niepełnosprawnym fizycznie i umysłowo. Bardzo popularna stała się w ostatnich latach idea szkół integracyjnych, gdzie w sposób zupełnie naturalny następuje ...Dbajmy o integrację
Szkolnictwo integracyjne jest najskuteczniejszym środkiem budowania solidarności między dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i ich rówieśnikami, dlatego też o ten rodzaj edukacji powinniśmy szczególnie dbać i wspierać już istniejące tego rodzaju placówki.Razem w naszej szkole
Klasy integracyjne w naszym Gimnazjum nr 9 w Bielsku-Białej przy ulicy Sterniczej 4 powołaliśmy w roku szkolnym 2000-2001. Przyświecała nam chęć kształtowanie pozytywnych więzi społecznych między dziećmi pełnosprawnymi a niepełnosprawnymi, a dzieciom kalekim stworzenia dogodnych ...Obcowanie w grupie
Walorami wychowawczymi pracy w grupie jest niewątpliwie rozwijanie poczucia wspólnoty i współdziałania z zespołem, co przeciwdziała rozwojowi egoistycznych i egocentrycznych skłonności kształtujących się pod wpływem współzawodnictwa indywidualnego. Należy ...Szkolne grupy wsparcia
Program „Szkolne grupy wsparcia” jest skierowany do społeczności szkolnej, w której uczą się dzieci sprawne z niepełnosprawnymi. Funkcjonuje w obrębie czterech połączonych podmiotów oddziaływań: rodziny dziecka niepełnosprawnego, grupy wsparcia ...Jak pomóc niepełnosprawnemu dziecku?
Wiadomość o anomalii rozwojowej dziecka wywołuje u rodziców cały splot negatywnych odczuć: rozczarowanie, smutek, poczucie winy, osamotnienie lub chęć ucieczki od rzeczywistości. Wszystko to odciska się niekorzystnie na życiu rodzinnym, zawodowym i społecznym jednostek. Jak ...Mimowolne moczenie się dzieci
Zjawisko mimowolnego moczenia się dzieci występuje powyżej piątego roku życia, częściej u chłopców. U większości dzieci moczenie się ustępuje samoistnie; w szczególnych przypadkach, zaniedbane, może być przyczyną poważnych problemów zdrowotnych i wychowawczych.Społeczna psychologia rozwoju
O tym, jak ważny jest to aspekt wychowania, może świadczyć pojawienie się odrębnej dziedziny, jaką jest psychologia wychowania (Brzezińska 2000). Według niej interwencja wychowawcza stymuluje rozwój i jest równie ważna jak czynniki biologiczne. Głównym partnerem ...Kształtowanie typów i cech osobowości dzieci w wieku przedszkolnym
Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole jest trudnym, długotrwałym i ważnym procesem. Od niego bowiem zależy osiągnięcie przez jednostkę określonych kompetencji umożliwiających późniejsze funkcjonowanie w grupie rówieśniczej i podjęcie roli ucznia.Rozwijania koordynacji motorycznej
Jednym z problemów współczesnej szkoły jest rozpoznawanie i usuwanie przyczyn trudności w uczeniu się. Duży procent dzieci nie tylko w klasach młodszych szkoły podstawowej (I-III), ale i w klasach starszych (IV-VI) ma trudności w czytaniu i pisaniu.Wychowanie estetyczne w przedszkolu
Jednym z celów pracy z dziećmi w przedszkolach jest umożliwienie im aktywnego poznawania świata zgodnie z ich potrzebami, zainteresowaniami i dążeniami. W poznawaniu powinny uczestniczyć wszystkie zmysły, jakimi dysponuje człowiek.W klubie
Z moich obserwacji wynika, że demoralizacją są przede wszystkim zagrożone dzieci z rodzin mieszkających w bardzo skromnych warunkach, w dość dużym oddaleniu od szkoły oraz dzieci mieszkańców hoteli pracowniczych.Dekalog dialogu w białoruskiej szkole
Czy w szkole jako instytucji prawdziwy dialog jest możliwy? Przecież każda instytucja to sformalizowana struktura rządząca się określonymi prawami, regułami, procedurami, mająca swój porządek i hierarchię, zadania i cele.Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14