Imię i nazwisko:
Adres email:

Czasopismo





Po co nam matematyka?

Jako nauczycielka matematyki spotykam się często z pytaniem, po co nam w życiu potrzebna nauka matematyki, zwłaszcza że przysparza ona tylu trudności na wszystkich etapach kształcenia? Zwykle odpowiadam: „Podobnie jak ćwiczenia fizyczne są potrzebne do utrzymania sprawności ...

Tajemnice świata matematyki

Świat otaczający dziecko składa się nie tylko z obrazów, słów i dźwięków, ale także z pojęć matematycznych. Małe dziecko jest dumne, kiedy potrafi powiedzieć, ile ma lat, policzyć sztućce na stole, kupić coś w sklepie, podając odpowiednią monetę.

Pora czy nie pora na matematykę?

Problem dojrzałości szkolnej jest pojmowany jako kompetencje pozwalające opanować głównie umiejętności czytania i pisania. A przecież szkoła ma też trzecie główne zadanie: nauczyć liczenia! Tylko że nie wszystkie dzieci w tym samym wieku są wystarczająco gotowe, by ...

Rozwijanie kompetencji myślenia matematycznego

Odkrycia w dziedzinie psychologii poznawczej, zwłaszcza rozszyfrowanie przebiegu charakteru operacji umysłowych, wskazują, że uczenie się i nauczanie matematyki może być bardziej efektywne niż dotychczas.

Dialog na lekcji matematyki

Sukces dydaktyczny w nauczaniu matematyki polega przede wszystkim na wzbudzeniu pozytywnych motywacji na lekcji. Osiągnięcie tego celu w dużej mierze zapewnia antropocentryczny model nauczania. Model ten proponuje odejście od autorytarnego stylu nauczania na rzecz stylu demokratycznego, w ...

Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze z matematyki

Z badań nad zjawiskiem występowania trudności w nauczaniu matematyki i sposobach zapobiegania im wynika, że oprócz określenia kompetencji matematycznych uczniów w pierwszym latach nauki szkolnej niezbędne jest diagnozowanie umiejętności matematycznych już u dzieci ...

Pedagogika a zasady dynamiki Newtona

Uważnie słuchałam słów pana profesora Stanisława Dylaka wypowiadanych na konferencji „Pedeutologia w programach akademickich studiów a standardy kształcenia". Gdy dla określenia płaszczyzny porozumienia nauczyciel - uczniowie użył zwrotu „stół do ...

Czego nas uczą nauki o zarządzaniu?

Z satysfakcją obserwuję pojawiające się w literaturze pedagogicznej publikacje z zakresu zarządzania. Doświadczenia z dziedziny zarządzania, przejmowane najczęściej z organizacji nastawionych na zysk i przekształcane stosownie do potrzeb, są cenne na wszystkich poziomach organizacyjnych ...

Obcowanie ze słowem obcym

Mimo trwających z górą sto lat badań nad inteligencją człowieka, pytania o naturę cech odpowiedzialnych za sukces w nauce języka obcego pozostają wciąż niewyjaśnione. Jednostki ludzkie, których rozwój ma charakter otwarty i nieautomatyczny, różnią się ...

W zglobalizowanym świecie XXI wieku...

Jednocząca się po wojnie Europa była odpowiedzią na szaleństwa nazizmu i komunizmu, które zadecydowały o wizerunku XX wieku. Naturalną koleją ucieczki od zwyrodnień ludzkości jest integracja międzynarodowa, która zrodziła globalizację.

Skutki rosnącej biedy

Bieda i bezrobocie dotykają zawsze całej rodziny i wywierają negatywny wpływ na każdego z jej członków. Bezrobocie godzi przede wszystkim w godność osobową człowieka, gdyż jest namacalnym, społecznie potwierdzonym znakiem jego małej wartości, wyrazem jego społecznej ...

Sekty w oczach młodzieży

Według Raportu Watykańskiego działalność sekt z destrukcyjnymi programami o charakterze antyspołecznym, antypaństwowym i antywychowawczym i formami kultycznymi stanowi poważne zagrożenie dla wolności obywateli i społeczeństwa, a szczególnie dla młodzieży.

Wzajemne przenikanie się kultur

Coraz więcej się mówi i pisze o konieczności włączania mniejszości etnicznych w życie kulturalne państw gospodarzy. Jest to spowodowane postępującą globalizacją - naturalnym przenikaniem się społeczeństw.

Obrazy i bazgroły graffiti

Ze wszech stron słychać narzekania na złe zachowanie dzieci i młodzieży. Jako przykład ich destruktywnej działalności podaje się malowanie na murach graffiti. Odmian graffiti jest wiele: od bardzo starannych, wręcz artystycznych obrazów, po zakwitające na murach podpisy (tagi) czy ...

Miłość w sieci

Niewłaściwe postrzeganie wartości, które zawsze będą częścią ludzkiego życia - bez względu na dokonujący się postęp - to niestety charakterystyczna cecha naszych czasów, która prowadzi do nowych konfliktów i nieporozumień. Dziś na nowo musimy odkryć sens ...

Co kto powiedział o miłości?

Czy dominujące we współczesności - komputeryzacja, automatyzacja, rosnąca rola pieniądza - mogą zastąpić naturalne relacje interpersonalne? Pomówmy o miłości. Zdaję sobie sprawę, że świat miłości jest tak różnorodny, iż sprawia to, że podejmując ten temat, ...
Listopad 2005
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej